dinsdag 6 augustus 2013

5 aug. 2013 San Salvador de Valdedios - Meres

 
 
 
 
Ger gaat bij het klooster weer verder met zijn tocht. Waar naar toe ook al weer. Oh ja, Santiago de Compostella. We zijn al zo lang onderweg. Je zou het bijna vergeten.
 
 
 
Een straatje in het dorpje Vega waar Ger door komt.
 
 
 
Op dit moment zorgen pruimen voor de vitamine voorziening van Ger. En dan liefst gepikte.
 
 
 
 
Ger moest na zijn start flink klimmen. Het kloostercomplex is nu van grote hoogte te zien.
Ik heb de stijging via de verharde weg per auto gedaan en af en toe was naast mij een flinke diepte.
De bibber in de benen kreeg ik er van.
 
 



 
 
Het eerste deel van de route gaat nog over aangename paadjes, maar na de lunch die we samen in Polo de Siero gebruiken, merkt Ger dat je in de buurt van de grote stad komt.
Veel bebouwing en fabrieken. Maar op zich valt de route nog mee.
Als ik Ger in Meres op pik, heeft hij er 27.6 km op zitten.
 




4 opmerkingen:

  1. Wij zijn weer helemaal bijgelezen. Stuur nog maar wat zon en wat graadjes hiereen, we kunnen ze wel gebruiken! Veel plezier op de binnenland route, je zult de koele zeewind wel gaan missen. Het is in ieder geval prachtig op basis van de foto's.
    X vanuit Ierland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Flink regen gehad, maar toch nog aangenaam.
      Moet ik het kacheltje opsturen?
      Ik vond het sowieso moeilijk afscheid te nemen van de zee.
      Maar het binnenland is al veelbelovend.
      Gun jullie nog wat zon.
      X vanuit Asturie

      Verwijderen
  2. Beste Ger en Marlies,
    Petje af voor jullie prestatie.
    En wat een mooie streek daar langs de kust.
    Ger of Marlies als je door de dorpjes loopt zie je vaak moestuinen met hele hoge en grote koolplanten.
    wel anderhalve meter hoog en met grote bladeren.
    Mijn vraag is of een van jullie beiden ergens zaden kunnen kopen of een paar hauwen van een plant kunnen ritsen.
    Ik heb ze uit Galicie meegebracht en jarenlang in de moestuin gekweekt. Dit jaar zijn de planten bevroren en eten we geen koolsoep met chorizzo.
    Groeten van ons allen en buen camino.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt mooi!
      We zullen uitkijken naar de kool.
      Veel groeten,

      Verwijderen