zondag 18 augustus 2013

15 aug. 2013 A Fonsagrada - Cadovo-Baleira

 
 
Ger vertrekt vanaf de camping. Hij heeft de eerste portie was die in de week stond gespoeld. De zon begon door de nevel te breken en dat was voor Ger het moment te vertrekken. Het was inmiddels  11.00 uur maar hij vindt het doodzonde om in de mist te lopen en al dat moois te missen.
 
Ik ben de tweede portie was gaan spoelen. Alle ondergoed hing in de zon en ik ben naar het eindpunt van de wandeling gegaan. Daar heb ik geblogd.
 
Het wachten op Ger was hier niet leuk. Het was een uiterst saai plaatsje. Na het bloggen was er gen alternatief. Even geen bar a.u.b. Er was niets te zien, niets te beleven. In de wijde omtrek geen plek om lekker te lezen.
 
Ger kwam natuurlijk laat aan vanwege het late vertrek. Ik was blij toen ik uit dat gat kon vertrekken.
 
 
 
Ger heeft Sandra en Caroline weer ontmoet.
Het drietal is hier bij een complex dat ooit dienst deed als pelgrimsonderkomen en hospitaal.
Het was vrijwel geheel ruine geworden, maar dank zij een werkelozenproject is het deel hersteld, waaronder dit kapelletje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Caroline en Sandra lopen verder om later in de middag weer door Ger ingehaald te worden.
 
 
 
 
 
 
 
                                                               Zover is het nog........
 
 
 
cerbeza in dit glas of.......
 
 
 
                             
                                                          in dit......
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Op weg naar de camping zagen we weer een prachtige wolken formatie over de berg komen.
Het stroomde schitterend naar beneden.
 
 
 
We hebben een verzoek gekregen om zaad mee te nemen. Volgens ons van deze groenten?!?
 
 
 
Voor ons een prachtig natuurverschijnsel; kijken op een wolkendek. Achter ons een door mensenhanden gemaakt verschijnsel.
Wel gebruik makend van de natuur.
 
Het was een pittige tocht vandaag. Schreef ik gisteren dat Ger de Pyreneeen zwaarder vond, vandaag vond hij de route op de Pyreneeen lijken. Hij heeft 29 km getoefeld.
 

4 opmerkingen:

  1. ja, dat zijn de koolplanten. Als ze gebloeid hebben zit er al zaad aan. De bloemen zjn geel,
    net als de Hollandse kool, maar ook soms wit.
    De bladeren snij je in reepjes, koken met aardappelen en met spekjes tot een dikke soep.
    Daarna gooi je er van alles in, kruiden, Hema-worst, wat je maar in huis hebt. Ik heb dit in Melida gegeten.Zet 'm op, jullie zijn er bijna.
    Succes.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben 3 pakjes zaad. Is dat voldoende?
      Ger komt morgen in Melida aan.
      Groetjes,

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor de zaden.
      Je bent nu vlak bij Melide, waar ik geslapen heb in een hotelletje. Hotel Carlos 95.Ook daar at ik de koolsoep.
      In Melide nog naar het museum geweest. Vandaar in een dag naar Santiago gefietst. Langs Ligonda een keltisch dorpje van 5 huizen. De wielen van de karren zijn massief houten schijven. Ik voelde me daar thuis, terug van weggeweest.Ramaekers is radmakers. Onderweg naar S. dacht ik vaak aan een onzer voorvaderen die voor straf naar S. gestuurd werd in de hoop dat hij nooit meer terug kwam.
      Maar hij is teruggekomen vandaar de Jacobsschelp in ons wapen. Onderweg kom je langs het vliegveld van S. Daar heb ik een kruisje gevlochten van takjes en in de afrastering vastgemaakt.Ik heb geen religieuze gevoelens over Santiago en de camino maar denk er soms wel aan. Het laat je niet meer los.
      Petje af voor jullie,Ger en Marlies.
      Zet 'm op nog 90 km denk.En behouden terugkomst.
      Jos

      Verwijderen
    3. Ger is ook in het museum geweest. Vandaag 21-08.
      Ja, het heeft wel iets mysterieus zo'n camino.
      Groet,

      Verwijderen