zaterdag 3 augustus 2013

2 aug 2013 Llanes - Ribadesella

 
Vannacht was de lucht, zoals dat heet, bezwangerd van de geur van de eucaliptisch bomen.
Ook vanochtend toen ik naar de douche liep, rook het nog heerlijk.
En daar zijn we weer in Llanes bij de Basiliek met de mooie bougainville. Prachtig belicht door de ochtendzon.





 
 
 
 
 
 
In Llanes vind ik op een gezellig plein waar ik in een bar kan bloggen, terwijl voor me  allerlei publiek langs komt. 
 
 
Dan rijd ik Ger's route, voor zover als het kan en kom in Naves. Daar hebben we afgesproken voor de lunch. Het is een heel klein dorp met twee eetgelegenheden naast elkaar. Alleen Spanjaarden en pelgrims.
 
 
Als ik Ger sta op te wachten, zie ik Jurgen en Linda uit Stuttgard  in beeld verschijnen.  We hadden ze voor het laatst 20 dagen geleden in Gernika gezien.
 
 
       De paarden worden goed verzorgd. Ze krijgen te drinken voordat de baasjes iets krijgen.
 
 
                                       Even later komt de volgende peligrino aan. 

 
 
Ger zorgt dat hij niet genekt wordt door de zon. 
 
 
Na een lekker menu de dia voor 10 euro per persoon, zet Ger zijn tocht voort en ik rijd verder, nadat ik eerst bij de dorpsfontein een uurtje heb gelezen.
Even op het strandje kijken.
 
 
Bij de kerk San Pedro de Pria is de routegoed aangegeven. 
 
 

 
 Op dit verlaten, rustige plekje duik ik weer in de tekst op mijn e-reader
 Een tijdje later hoor ik paardenhoeven trippelen.
Jurgen en Linda.
Ze vragen blijkbaar aan de bewoonster van het enige huis dat hier ligt of ze kunnen overnachten. Er is hier een overvloed aan gras voor de paarden. Het mag.
 
 

                             Aan de ria de Niembro ligt het kerkje Señora los dolores 
 
 
 
 
 
 
 
 
De ruines en het kerkje van het klooster San Antolin aan de monding van de ria Bedon.
 
 
 
 
 
 
Kastanjebomen op leeftijd 
 
 
Blijft leuk uitzien voor bewoners van koude kikkerlanden.
 

Daar heb je ze weer. Linda en Jurgen. Ze gaan niet met de trein. 
 
 
 
Ger's aankomst  bij het kerkje San Pedro de Pria. 
 
 
 
Bij mij gaat het om vorm, kleur , beeld, bij Ger gaat het om " waar gaat dat heen ". 
 
 
 
 In de middeleeuwen staken hier al pelgrims over. 
Ger heeft vandaag 34 km gestapt.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten