donderdag 9 mei 2013

7 mei 2013 Verhuisd naar Arcy-sur-Cure

Qua weer leek het vandaag de beste dag om te verhuizen.
En al werd het niet zo zonnig als voorspeld, de boel is weer droog verplaatst.
Onderweg naar onze nieuwe woonplaats kwamen we deze bloem tegen.
We denken dat het anemonen zijn. Ze werden vergezeld van enkele lelietjes der dalen.












De camping die we hadden uitgezocht was helemaal leeg.
Het bleek dat de camping volledig overstroomd was geweest.
Wij waren de eerste gasten nadien.
 We besloten toch maar te blijven, al vond ik het toch wat eng. 
De beheerder had het nog niet meegemaakt. "Le climat change, zei hij.




In het vredig avondzonnetjes lijkt er niets aan de hand te zijn geweest.



Vanuit mijn keuken kijk ik uit op de Cure die nog steeds aan het zakken is.

2 opmerkingen:

  1. Anemone pulsatilla, blauw met 10 of meer kelkbladen. Behaard en vergiftig. Tuinplant en groeit in de Eifel. Door mij ooit gezien in Gerolstein. Wildemanskruid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je.
    WiIdemanskruid, die naam had ik in mijn hoofd, maar wilde niet boven komen.
    In plantenboekjes had ik hem gezien en ik vond ze erg mooi.
    Nu hebben we ze dan in het echt gezien.
    Het boekje dat je Ger hebt gegeven, is overigens leuk om te lezen.
    We denken aan je morgen.

    BeantwoordenVerwijderen