maandag 6 mei 2013

4 mei 2013 Loge-aux-Chèvres - Bar-sur-Seine

Omdat de rit naar begin- en eindpunt vandaag ver van de camping ligt, blijf ik in de buurt van de route rondzwerven.
Ik bekijk wat dorpjes, waarvan de grootste bezienswaardigheid de kerkjes zijn. Helaas allen gesloten.



                              Soms legt nog iemand een bloemetje op een heel oud graf.



  
    De ritjes tussen de dorpjes waren geen straf.



Op de kaart zag ik dat Ger door Fralignes kwam, waar ik vlakbij was.
Ik ga er eens naar toe, dacht ik.
Het dorp binnenrijdend zag ik dit figuur zitten.
Redelijk uitgeblust.
Ik merk, dat Ger minder floreert bij warmte.
We hebben samen gezellig pauze gehouden.
Ik kreeg zelfs een kopje koffie aangeboden. 






   Weer helemaal bijgetrokken, vervolgt de niet-pelgrim zijn weg.




In Bourguignons aan de Seine was het lekker zitten. Een gigantische stroom water ging aan mijn voeten voorbij en het was fijn om er in het zonnetje te lezen.


De blik van Ger op zijn vertrekplaats.

















Ger werd af en toe bedwelmd door de koolzaadgeur, vertelde hij.
De vergezichten veraangenaamden de tocht en hij vond de veelheid aan groentinten, die hij zag als hij tegen de bossen aankeek, geweldig.
De modder viel reuze mee.











In Bar-sur-Seine aangekomen, kon Ger ook de watermassa van de Seine zien.
Ik zat nog in Bourguignons te lezen, toen Ger dit beeld vastlegde.
Maar met de auto was ik snel bij de kerk waar we elkaar ontmoetten.
We zijn het stadje even ingelopen.
Bij de bureau de tourisme kreeg Ger van een vriendelijk dame en heer een stempel.















                               Ger vereeuwigt mijn nieuwe zonnepetje.


De huizen in Bar-sur-Seine danken hun naam aan de stad.
Allemaal barcode huizen.
Het verval van de woningen in het grootste deel van de plaats was eveneens bar.
De kerk die open was, oh, wonder, zag er al niet veel beter uit.



















   Vanwege dit huis uit de 15e eeuw was blijkbaar de VVV met twee personen bemand.
   Het toppertje van de stad.






Nou, vooruit, nog één.

Rest ons nog een bezoek aan de supermarkt en dan naar huis karren.
Voor Ger is het 25 km dichter bij Santiago.







4 opmerkingen:

  1. Hallo Ger en Marlies,
    Wij volgen jullie berichten al een tijdje, en zien jullie genieten van jullie reis (een hele onderneming)
    En wij genieten mee vanuit Born, (dank zij jou dagelijkse berichten Marlies)
    Wensen jullie beiden veel reis/wandelgenot en veel succes op jullie verdere reis.
    veel liefs van ons allen,
    Carin en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat jullie ons volgen.En fijn dat jullie meegenieten.
    Bedankt voor jullie wensen.
    Veel liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat leuk je nieuwe hoedje!
    X G

    BeantwoordenVerwijderen