woensdag 29 mei 2013

28 mei 2013 Loyne sur Arnon - Néret

In Loyne heb ik Ger afgezet waar hij bij de Mairie een stempel ging halen.
Bij het plaatselijk cafeetje, dat, oh, wonder, open was, zag ik drie fietsen staan.
Ik ging vragen of er wifi was , hetgeen niet zo was en mijn vermoeden werd bevestigd dat het Nederlanders waren. Ook op weg....
We hebben wat gekletst en Ger heeft ze ook nog begroet.



In Chateaumeillant heb ik bij het Bureau Touristique wifi gevonden.
Midi ging de zaak dicht en ben ik de kerk gaan bekijken.
















Na de middagpauze ben ik weer verder gaan bloggen.
Er meldde zich een mevrouw, die graag wilde mailen.
Het bleek Tina Prak uit Eindhoven te zijn. Zij wil tot Saint Jean Pied de Port lopen.
Even later kwam Ger binnen voor een stempel en konden de twee wandelaars gegevens uitwisselen.
Tina heeft nog kopieën laten maken van de kaartjes van Ger.

















Lees de opmerking van Jos, dan weet je met welke bloem we hier te maken hebben.


                                Libelle, leek net uitgekomen.


                                Meertje bij Saint-Jeanvrin


                               Romaanse kerk Saint-Georges, 12e eeuw, in Saint Jeanvrin.


                                            Fresco in de kerk


                               Het graf van een belangrijk persoon uit deze plaats


                                met de bijbehorende "pleurants"



                                Doopvont


                               Stoeltjes bij het doopvont, beslagen van het vocht


In Néret heeft Ger een kwartiertje op mij moeten wachten. Gelukkig had hij gezelschap.
De poes vond het heel wat dat Ger 27.6 km had gelopen.

3 opmerkingen:

  1. De libelle ken ik niet, ik weet ook niet alles, en de bloemen zijn, le grand asphodèle.Hier zitten knollen aan welke lijken op Dahlia.Koeien en schapen vreten deze plant niet. Dus overbegraasde weilanden. De andere foto is ook een Asphodelus, de A. abus, in Griekenland vraten ze tijdens de Eerste Wereld oorlog de zaden van deze plant tegen de honger. En tussen het gras groeit nog Stellaria holustea, de grote muurbloem.

    groeten en loop door anders kom je er niet, pas in de herfst als er geen bloemen meer zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit de camping la Garenne heb je zelfs begeleide wandeltochten. Echt iets voor salonpelgrims. Ik ben een beetje jalours, zou graag meegelopen zijn. Zet 'm op. En ook jij Marlies want je zit toch maar in je eentje te koekeloeren als Ger er niet is. Flos cuculi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tikfout. A. abus moet zijn A. albus

    BeantwoordenVerwijderen