maandag 6 mei 2013

5 mei 2013 Bar-sur-Seine - Bagneux-la-Fosse

Aan de rand van Bar-sur-Seine neemt Ger de route weer op. Als eerste komt hij langs een kapel in het bos die hij vanuit het stadje kan benaderen.
Op mijn verzoek gaan we er via een andere weg naar toe, want ik wil een stukje meelopen.
We parkeren de auto aan de rand van het bos.
Het is dan nog 300 meter lopen naar de kapel.






De kapel Notre Dame is meer een kerk dan een kapel.
In de 15e eeuw is het hier begonnen met een kleine houten kapel.
Volgens de legende naar aaanleiding van een vondst vaneen Mariabeeld in een eik door de H. Bernard.
Ik geloof, dat er heel wat Mariabeelden in eiken zijn gevonden. Bijzonder.
















                In deze omgeving zijn er bijna geen caches meer te vinden, maar hier nog eentje.
                Ik loop nog een kilometertje of zo met Ger mee het bos in.




Ik struin verder en ontdek dat het gehucht Avalleur in 1167 is ingenomen door de Orde van de Tempeliers.
Avirey ligt in een lome zondagmiddagrust en een heerlijk ruisende beek daar biedt een fijne plek om mijn e-reader te voorschijn te halen.
Op de brug ontdek ik een rood-wit streepje en dat betekent dat mijn ega hier langs komt.
Kan ik hem verrassen met een sapje.



Als Ger inderdaad op een gegeven moment verschijnt, is hij blij met te zien.
Hij was ongerust, want hij kon me niet bellen, omdat hij geen bereik had. Vervolgens had hij per ongeluk de telefoon uitgeschakeld en daarna kreeg hij hem niet meer aan. Die is kapot, dacht hij.
Omdat het mooie bospad, dat ik met hem had gelopen al snel veranderde in een beek, had hij veel langer over de route gedaan, dan hij had gedacht. Zijn veronderstelling was, dat ik me zorgen zou maken. Daarom wilde hij me bellen en dat lukte niet en toen en toen en toen.
Hij was dus blij me te treffen.
Uitgeput viel hij in mijn leesstoel. Maar het sapje en het wegvallen van de psychische last, deed wonderen en hij vervolgde zijn weg.








Ger vertelde hoe de paden steeds meer veranderde in een stroom water en hij steeds langs de kant moest sjravelen om vooruit te komen.




Nog een impressie van het pad, dat geen pad meer was en dat Ger kilometers lang moest volgen.




    Gelukkig, eindelijk vaste grond onder de voeten.



Ger loopt nog steeds door de champagnewijn velden.
We hadden geen idee dat deze dure bubbelwijn zover onder Reims nog gemaakt werd.















In Bagneux-la-Fosse treffen we elkaar weer.

















    Een schilderachtige plek, maar somber voor de toekomst.
    Ik vond het wel mooi.

    Ondanks de strubbelingen heeft Ger toch 21 km afgelegd.

2 opmerkingen:

  1. Blij dat het zonnetje schijnt voor jullie. De broeken worden korter en de sneeuwmuts is vervangen door een zonnepet.Naar een weekend in Lille bij mijn nicht bereiden we ons voor om naar Engeland/Schotland te vertrekken.Dat is ook nog even afwachten wat het weer betreft.Hier is het heerlijk op het moment.Het lijkt wel zomer!
    Groetjes,Anke&Roger



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier op jullie reis.
    Veel groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen