zaterdag 11 mei 2013

10 mei 2013 Venoy - Irancy

Bij zijn vertrek in Venoy had Ger niet veel puf, merkte ik.

Als hier de tank half leeg is, maak dan maar dat een tankstation zoekt.
Ik tik in; tankstation. Naast Atac, Total enz, verschijnt ook Leclerc.
Laat ik dat maar doen. Kan ik meteen boodschappen doen.
Een mooie weg met Auxerre aan mijn voeten voert mij naar de supermarché.


Leclerc is een horror. Parkeerplaats zit helemaal vast, winkel is overvol, evenals de kassa's.
Tanken gaat ook al niet te snel. Iedereen vult naast de auto ook nog losse tankjes. Brrrrrrrrrrrr.
Maar we zijn weer voor drie dagen onder de pannen.
Op de heerlijk rustige camping is de was klaar en kan ik lekker wat gaan lezen.
In de namiddag koers ik naar Irancy.






De weg van Chavant naar Irancy is ogelooflijk mooi. De tinten, de wijdsheid, de verscholen dorpjes en dat alles 360 graden rondom.





In Irancy heeft Ger nog moeite om in het dorp te geraken. De gps geeft iets anders aan dan hij had moeten lopen en hij vergat zijn boekje te checken. Zo graag wilde hij snel bij mij zijn.
Vanaf dit punt heeft hij de auto zien staan aan het eind van het weggetje, dat de rechterpoot van de V vormt. Toen was hij niet meer te houden. Met alle gevolgen van dien.


Ger vertelt dat het eerste deel naar Auxerre matig was.
De stad was erg druk en op enkele plekjes na niet geweldig.





De Tour de Horloge is niet veel veranderd sinds we hier in de jaren '70 met de fiets waren.

De route daarna, langs de Cure, over een smal paadje, vond hij erg leuk.
En het laatste stuk naar Irancy vond hij prachtig.
Net als ik genoot hij van de vergezichten en hij heeft weer veel bloemen gespot.



We hebben gezworen geen foto's van de purperorchis meer te publiceren, maar hij is zo mooi....


                                            Het pad van de pelgrim.


             











                                Binnenkort......


 Omdat ik wist dat Ger in Irancy zou eindigen, heb ik een fles wijn uit het dorp gekocht.
Smaakt extra lekker als je de druivenstronken hebt zien staan  en zelfs de cave hebt gezien in het dorp.                                                                                      

2 opmerkingen:

  1. We zijn jaloers op jullie elektrische deken. Volgend jaar wil ik er ook een van Sinterklaas. Het is hier fris, geen koelkast en geen toilet en een auto met kuren. De lucht is strak blauw, maar het waait iets te hard. De natuur is wel heel mooi.
    Liefs Cor en Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die kersen zijn veel verder dan bij mij in de tuin...
    Gr G en T

    BeantwoordenVerwijderen