donderdag 23 mei 2013

17 mei 2013 la Breuil - Guérigny

Op weg naar la Breuil verrijden we ons. We komen bij een opvallende pukkel, die Ger gister de hele dag zag liggen. De  punt in het landschap integreerde Ger.
We besluiten omhoog te rijden nu we er toch langskomen.
Bovenop de colline Montenoison liggen de resten van een burcht, waarvan hier nog een boog te zien is. Er ligt een kerkje en er staan seringenstruiken om ons te voorzien van een vers boeket.



In Prémery heb ik in de Mairie nog wat zaken op de computer afgehandeld, terwijl rondom mij iedereen met iedereen in gesprek was of telefoneerde. Was best gezellig.
Klokslag 12 uur was het pauze.
Ik heb de route van Ger opgepikt en op een gegeven moment kwam ik hem tegen.
Ger blij, want er was geen bank om te lunchen en het gras was nat..Reken maar niet dat je iets tegen komt  om te drinken of te eten.
Die arme pelgrims die geen ezel hebben. Alles moet je meenemen.
We hebben gezellig samen de boterhammen in de auto opgegeten.

In Guérigny heb ik boodschappen gedaan en een uurtje gelezen in een parkje.
Ger kwam om 15.30 aan. Ook vandaag 21 km.




Gepikte seringen, al stonden ze in het "wild", zijn toch altijd leuk.



Ger is gekortwiekt en doet het plastic voor het gaas in verband met de frisse wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten