donderdag 16 mei 2013

15 mei 2013 Anthien - Guipy

Het heeft  de hele nacht geregend. 
Ik breng Ger naar Anthien.
De dag heb ik doorgebracht met boodschappen doen, tanken, uitgebreid douchen, foto's inladen en bloggen.


Ger komt hier langs de Agatha bron in Corbigny.
Hij merkt dat het een andere soort route is dan de Grand Randonneé.
Rechter op het doel af, meer door de plaatsen en meer verharde wegen.













In Chitry-les-Mines wordt de schrijver Jules Renard geëerd, wellicht bij de Fransen onder ons bekend.












Ger eindigt vandaag na 22.6 km op de camping.
Hij zag zijn huisje al van ver liggen.













En hoe heet de weg waaraan we wonen?

5 opmerkingen:

  1. Blij dat we weer jullie kunnen volgen. De verhalen en de foto,s blijven mooi. In het zuiden is het weer heel wisselvallig en koud. We hebben veel bewondering voor jullie. Gelukkig hebben jullie een elektrische deken en een kacheltje.
    Liefsxxxxxxxxvera en Cor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De komende dagen zal er niets komen, want we krijgen Francoise en Régis op bezoek.
      Bovendien moeten we voor internet in het huis. En ik heb het gevoel dat de eigenaresse daar wat moeite mee heeft. Hij niet.
      Ik zit nu bij de Mairie in Prémery. Je wordt vindingrijk.
      Ik denk, dat we hetzelfde weer hebben.
      XXX van ons

      Verwijderen
    2. klets van Vera, een pelgrim slaapt in een regenpak in een maisveld en niet onder een electrische deken.
      Groet van een echte pelgrim die aan ontberingen leed en versterving omdat regelmatig de restaurants en winkeltjes dicht waren. Om 7 uur op, natte kleren weer aan , tent inpakken en onderweg ergens drogen als de zon schijnt en pas ontbijten in een PMU-cafe. Deze zij in het paardengekke Frankrijk al vroeg open (9 uur). Dus om 9 uur eerst ontbijt. Dat is pas een pelgrim.Maar ik stopte wel regelmatig om alle bloempjes te bekijken.Marlies en der Erzatstpilger bedankt voor de foto's in jullie weblog.Zet 'm op. Petje af en succes. Jos

      Verwijderen
  2. Het eerste bloempje op de pag. van 11 mei 2013 (Irancy--Arcy-sur-Cure) is een Muscari comosum.
    Dit is fam. van de Muscari racemosum, het gewone Blauwe Druifje uit je eigen tuin.Dit blauwe mormeltje heet in het Frans: Grand Muscari.Groeit rondom de Middellandse Zee,tot in het noorden van Frankrijk.
    En verder ben ik weer thuis uit het ziekenhuis. Het aneurisma is gerepareerd en nu nog en week wachten op de uitslag van via de neuroloog. Heb een operatie-snee van 2 cm boven de navel tot op het schaambeen.
    Alles trekt bij bewegen. Voor de rest voel ik me kiplekker.

    La douce France is nu op zijn mooist. Alles bloeit. Loop ze. Toen ik fietste regende het ook een drie weken lang en mijn bedje was niet gespreid. Fietskleding uitspoelen in de wasbak en de volgende dag weer nat aantrekken. Droogt in de rijwind. Succes en hou beiden vol. Jos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Jos, Ger heeft niet voor het pelgrim zijn gekozen. En dat is maar goed ook.
      Bedankt voor je bloemetjeskennis.
      We leven met jou en Vonnie mee.
      Groet.

      Verwijderen