dinsdag 30 april 2019

2019 - 04 - 29 Roppolo - San. Germano Vercellese 23.5 km




Stralend zonnetje, maar fris. We zijn weer in Roppolo en ik loop een stukje met Ger mee als ochtendwandeling.



                                       Teruglopend heb ik uitzicht op de bergen en Roppolo.


                                                       Ger wandelt naar Cavaglia.





                            De toren en de kerk van Cavaglia gewijd aan de aartsengel Michaël.





                         De povlakte, nog goed te verteren door de prachtige, besneeuwde bergen.

                                                      Spoorweg omgeven door rode klaver.



Van Roppolo ben ik naar Santhia gereden. Alles potdicht. En een toiletbezoek was zeer dringend.
Alweer!?!
Ik ben uiteindelijk een soort gemeentehuis binnengegaan en een dame gevraagd naar een toilet. Ze sprak alleen Italiaans, maar ze begreep, dat het een dringende kwestie was. Gered!
Even later vond ik toch een kleine bar die open was. Er was wifi. Voorzichtig begon ik enkele foto's op de blog te laden. Gewend aan de traagheid tot nu gaf ik bijna een gil van verrassing. In no time gepiept. Dus meteen van twee dagen ingeladen. Ik was net klaar toen Ger zich meldde bij de kerk.


We zagen een bronzen plakkaat in de straat over de Via Francigena. Ger gaat nog verder lopen tot San Germano.







Veel water onderweg. Allerlei kanalen en kanaaltjes voor de bevloeiing van de rijstvelden.





                                            Ja, vlak is het hier wel op de Povlakte!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten