zaterdag 27 april 2019

2019 - 04 - 25 St. Vincent - Verrès voorbij 15 km


Na 2 dagen en 2 nachten regen gaan we het nog eens proberen. Het gras rond de tent was behoorlijk drassig, maar binnen alles droog. We wonen aan de rand van een bergstroom. Die was flink gestegen en maakte nog meer kabaal dan voorheen. Gelukkig liggen we een aantal meter hoger. Anders had ik me niet veilig gevoeld.


Bergop, bergaf, graspaadjes.......


sleutelbloemen.....


judaspenning.....


een ruine....


oude dorpjes.....


en creatieve gelovigen, dat komt Ger tegen.






                                    Zelfs in de wildernis kom je nog een wegwijzer tegen.



In Verrès koop ik in voor het avondeten en voorbij het plaatje vind ik bij een kerkhof in het veld een mooie plek om mijn boterham te eten en te lezen. Het is droog,maar geen weer om buiten te zijn. Er staat een koude wind.
Op een gegeven moment komt er een eenzame wandelaar langs die bij mij in de auto zijn lunch wil gebruiken. Gelukkig ken ik hem goed en laat hem binnen.
Inmiddels begint het weer eens te regenen. En de wandelaar besluit te stoppen.
We bezoeken samen eerst een romaans kerkje in Vieux-Arnad. Heel mooi.














Dan stoppen we nog in Donnas. Ger komt hier nog, maar ik vind het ook leuk om dit stukje historische weg van 200 meter te volgen. De boog en de weg stammen uit de romeinse tijd, compleet met wagensporen.






       Ook Donnas is de moeite waard om door te lopen. We drinken koffie in "le Coeur du Pont" .




                                                    Tja, de paraplu hebben we hard nodig.
                                           Maar bij thuiskomst wacht ons een gezellig tentje!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten