woensdag 23 mei 2018

2018 - 05 - 23 Ouchy ( Lausanne ) - St.Saphorin 16 km




Omdat we nog tijd hadden, waren we in overweging om toch de San Bernardino tunnel te nemen,
zodat Ger nog naar Aosta kon lopen.
En dan misschien in september de tocht over de Gr.St. Bernard?!?
Vrijdag voor Pinksteren brandde een Duitse bus uit in de tunnel. Lange files, urenlang oponthoud en
een defecte tunnel. Het hele weekend is met man en macht gewerkt om de tunnel weer open te kunnen maken.
Vanavond wordt de beslissing genomen of hij donderdag open kan. De verdere herstelwerkzaamheden worden dan in de komende weken gedaan.


                      
                        Om de drukte in Lausanne te vermijden start Ger in het voorstadje Ouchy.



                                        Oeps, wandelschoenen vergeten aan te doen!



                                 Het lijkt me leuk een stukje mee te lopen langs het meer.






                                                                  petiet margariet



                              Als ik het genoeg vind, rust ik uit op een bank en Ger gaat verder.


















                                              Soms is het pad langs het meer heel smal.


Het is het gebied van de wijndorpjes. De streek ( Lavaux )valt onder het werelderfgoed vanwege de oudheid van de wijnbouw en de steilte van de velden.





















Bij toeval kom ik Ger tegen in Vilette. Hij is net een kastanje uit 1897 en een plantaan uit 1797
aan het bewonderen.


In Vilette blijf ik een uurtje lezen. Ik kijk uit op het stuk waar Ger door heen komt. Terassen vol met druivenstruiken en leuke dorpjes.



                                     Langs de twee joekels loop ik terug naar de auto.





                                              Zo moet je soms ook even lopen, vertelt Ger.


                       Kijk, hoe stijl de druivenvelden zijn. En geen centimeter wordt onbenut gelaten.





                                                                           Rivaz





                                                   Dit is niet de eerste die ze maakt!


Als ik naar het dorp met de mooie naam St.Saphorin rijdt, kom ik mijn echtgenoot weer tegen.
Om samen van dit deurpke te kunnen genieten, besluit Ger te stoppen.

 










































                                                    En zo verlaat je dan St. Saphorin.

Het is maar goed dat Ger hier gestopt is, want een klein stuk verder komen we in de drukte van het verkeer en de bebouwing terecht. Niet echt een leuk einde na een dag wandelen.

2 opmerkingen:

  1. Het is gewoon genieten om jullie te volgen. Het lijkt niet te warm, maar dat is natuurlijk ideaal wandelweer.
    Liefs Cor en vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar vandaag heel warm. Luierdag! Liefs, Germa

    BeantwoordenVerwijderen