maandag 21 mei 2018

2018 - 05 - 21 Orbe - Bussigny ( Lausanne ) 20 km



Een dagje Mittelland. Het zogenaamde "laagland" tussen de Jura en de Alpen. Ger hanteert
het boek "De Weg van de Franken". Dat werkt niet zoals de GR 5 gidsen. Bij lange niet.
De schrijver zegt ook dat hij soms afwijkt van de Route 70 ( in Zwitserland de gelijk met de Via Francigena ). Dit vanwege "onnodige omwegen, maar ook door het grotere toeristische gehalte van enkele delen van Route 70", aldus de schrijver. Nou, ja, de waterverf kaartjes zijn prachtig, maar niet echt praktisch.
Vermeld moet echter dat de Route 70 ook niet duidelijk en frequent wordt aangegeven.
Ger is happy met zijn gps!!


                               Veel akkerbouw in het Mittelland met op de achtergrond je Jura.



                                                       Heerlijk geurend accacia bloemen.









Ik rijd door een wijds landschap met mooie vergezichten. Er is geen mogelijk tot stoppen langs de weg. Dat is wel jammer. Hier zou ik wel uurtje lekker willen zitten.



In Vufflens-la-Ville, een mooi dorpje wacht ik op Ger. Hij besluit tot Bussigny, een voorstad van
Lausanne te lopen.






Nog even wat mooie plaatjes voor de heksenketel begint. Ik rijd naar Bussigny. Wat een puinhoop.
Wegen boven en onder elkaar, straten opengebroken, geen aanduiding van de route 70. Dat was het voordeel van de GR 5 gids. Dan kon ik precies uitvinden waar Ger uit zou komen.
Ik besluit Ger te bellen. Hij zal  de coordinaten doorgeven als hij op een punt in de stad is.
Dat werkt prima. We blijken vlak bij elkaar te staan!!





                                    Van Lausanne naar de camping langs het Lac Léman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten