woensdag 9 mei 2018

2018 - 05 - 09 - Frambourg - les Fourgs 9.2 km




We rijden naar Frambourg en we maken nog een plaatje van het fotogenieke Château de Joux.





Mijn leesplekje bij les Fougs waar ik wacht op Ger. Eerder was ik in het dorp een echtpaar uit Vlaanderen tegengekomen. Bijna wanhopig op zoek naar een overnachtingsplek. Heel veel gesloten.
Ik weet ook niet of ze het wel echt handig organiseerden. Bij belpogingen kreeg hij het antwoordapparaat waarop hij niet insprak. Mijn ervaring is dat het beter is dit wel te doen. Grote kans dat er wordt teruggebeld.En ze hadden een boek als leidraad wat ik Ger eens als leesvoer had gekocht. Wel leuk om te lezen, maar geen up to date informatie.



Ah, dat deed Ger goed, VF. Via Francigena, de route die Ger bijna gaat volgen. Nog een klein stukje GR 5 en dan de VF.


                                Benoîte de ruisseaux- Geum rivale; komt voor in de bergen tot 1500 meter.
                                Nooit gezien!!








                                                       Chapelle in Montpetot


In de verte ziet Ger Château de Joux en het fort liggen, waar hij vanochtend is vertrokken.
Omdat er weer veel gerommel en donkere luchten aankomen, slaat Ger er in les Fourgs de pin in.
In Pontalier slaan we eten in voor 3 dagen. Voor vandaag, morgen, Hemelvaartsdag, en vrijdag, onze verhuisdag.

Ger heeft vanuit de caming in Morteau 9 dagen gelopen en daarbij 151.2 km gewandeld.

1 opmerking:

  1. hallo jammer van de regen maar het is er prachtig geniet er van de groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen