zaterdag 19 mei 2018

2018 - 05 - 19 Les Fourgs - Les Hôpitaux-Neufs 11 km




Nog een stukje Frankrijk rest Ger. We rijden terug naar la douce France. Naar les Fourg waar Ger
voor de verhuizing terecht gekomen was.
Ik maak een foto van de kerk, waarvan ik de toren aardig vind en om te laten zien, dat hier op 1079 meter hoogte het blad van een aantal bomen nog pril is.



Ger kijkt terug op her dorp les Fourgs waar ik nog een heerlijk stuk comté koop van 30 maanden     oud.


                                                                       En route





                          Het is vandaag de route van de grazige weiden en de wijdse uitzichten.









Een van de laatste wit-rood aanduiding van de GR 5. Dit is de laatste etappe van de GR5 en tevens
de laatste etappe in Frankrijk.


Ik besluit in les Hôpitaux-Neuf op Ger te wachten voor een eventuele lunchplek voor Ger.
In het kerkje staan gebeeldhouwde banken.





                                         Ah! Ger ziet het dorp waar ik sta al liggen.



Hij heeft inderdaad nog niet geluncht en doet dit alhier.
Intussen nadert met rasse schreden een onweersbui. Het hagelt op de vooruit. Wat een geluk, dat hij
een schuilplek heeft.
Het wil maar niet ophouden met regenen en Ger besluit niet verder te lopen. Jammer.


Aan de andere kant van de Jura, de Zwitserse kant wordt het langzamerhand droog.
Om toch nog iets aan de middag te hebben, gaan we Orbe een bezoekje brengen. Een oude Romeinse stad in die tijd Urba genoemd.










                                    Het 15e eeuwse kerkje heeft een paar aardige details























Geen opmerkingen:

Een reactie posten