donderdag 22 juni 2023

Woensdag 21 juni Tocht ten oosten van S.G

Vandaag begint de zomer. Het weer komt overeen met dit seizoen. We gaan nog een tochtje maken in oostelijke richting.


In Radda slaat de honger toe en kiezen we voor een klein eethuisje. Het smaakt weer super.

Ger een heerlijke pizza en ik picci met kaas en zwarte peper. Picci is een pastasoort van deze streek.




Pas toen we weer weggingen, realiseerden we ons dat we hier eerder waren geweest. Het stadje met de gepleisterde huizen!

We rijden  uit Radda op een steile weg naar beneden, wel een goede, brede weg als voor ons een fietser heel langzaam naar beneden rijdt. Het is duidelijk dat ze zich niet safe voelt. Ger maakt al aanstalten haar te passeren als ze plots onderuit gaat. Ger blokkeert de weg en ik stap uit. De fietser ligt onder haar fiets die ik van haar weghaal. Een loodzware e-bike.
Ze bloedt flink in haar gezicht. Ik breng zakdoekjes en een keukenrol en zij belt naar haar fietsgenoten die spoorslags terugkomen. Ik breng nog een fles met 2 liter water. Een medefietser neemt meteen actie en spoelt haar schoon met het water. Twee mannen staan er een beetje stilletjes bij. Als ik zie dat het lijkt mee te vallen, een wondje op haar lip en wat schaafwonden op arm en been, vertrekken we weer.

We steken de Arno over en rijden naar Gropina, een superkleine nederzetting met een romaanse kerk. Op de pilaren gebeeldhouwde dieren en een prachtige preekstoel.





























































                                           Laatste thuiskomst op de camping

1 opmerking: