donderdag 1 juni 2023

Donderdag 1 juni Vijfde wandeldag

Op naar Strove voor de nieuwe wandeldag. 


Het is een heel klein plaatsje, maar G&G hadden gisteren al gezien, dat het wel de moeite was om er even rond te kijken.







Gemma snuffelt aan olijfkruid.



























G&G waren net vertrokken toen de telefoon ging. Er werd eerst cappuccino gedronken. Of ik ook kwam. Het was een heerlijk terras, lekker koel.

Ik ben er blijven zitten, nadat die twee vertrokken waren. Lekker de krant gelezen en wat appjes verstuurd. 

Al die tijd dwaalde een man rond met een grote tas vol spullen: sokken, handdoeken, en ik weet niet wat meer. Een echte marskramer.





G&G kijken nog even terug naar Strove.









Aan de rand van een bos stond een huis waar een husky woonde. Hij kwam even snuffelen en liep toen vooruit als een soort gids. Af en toe keek hij even om om te kijken of de wandelaars wel volgden. Hij wist precies hoe de route liep. Op een gegeven moment had hij er genoeg van en keerde terug.











Na mijn vertrek uit Grove was ik al gauw bij Abbadia Isola, opgericht in 1001, waar we de Belgen hadden afgezet.

Ik begreep nu ook waar de behherden naar toe was gereden om iets te eten te halen voor het Belgische meisje. Dat was in de bar, restaurant, winkeltje waar we cappuccino hadden gedronken. De wereld is klein.





In de kerk las ik in het schrift, dat G&G al langs waren.










                                               Terugblik op Abbadia Isola



We gaan nu wedstrijdje doen wie de mooiste foto maakt van Monteriggioni.




Echt een beeld voor de eerste dag van juni.



    Het miniscule gele puntje is Gemma.


Ger wandelt Monteriggioni binnen op een zeer steile weg omhoog.

















Ik loop het plaatsje via een andere poort binnen. Ook steil !








                                                Santa Maria Assunta uit 1219







Het kleine plaatsje op de Monte Ala is ommuurd met nog 11 van de oorspronkelijk 14 torens.

Het plein is zo gezellig, dat we besluiten een kleine lunch op het terras te nemen. Kunnen we meteen even uitpuffen.




 
Na de lunch bekijken we de paar straatjes die  Monteriggioni rijk is daarna trakteert Gemma op een heerlijk ijsje.








G&G wilde nog een stukje verder lopen, maar de donkere wolken kwamen in hoog tempo naderbij. Op weg naar huis was het weer prijs. Hoosbuien !

Op de camping heb ik aan de blog gewerkt en G&G speelden rummikup onder het getik van de regen op de tent.


Rond zeven uur was het droog en zijn we gaan koken. Weer eens wat anders......










Geen opmerkingen:

Een reactie posten