dinsdag 25 juni 2013

24 juni 2013 Captieux - Roquefort

Na al die weken waarin ik om allerlei redenen niet heb kunnen fietsen, vind ik dat het nu wel tijd wordt. Vandaag gaat Ger de route dus niet lopen, maar fietsen. Met mij.
Om een af andere duistere reden wil Ger omgekeerd te werk gaan. Dus beginnen we in Roquefort.
Al na 1 km glijdt mijn fiets uit en kom ik terecht in de berm. Zonder kleerscheuren,maar wel onder de prikbolletjes van een of ander gewas.







Aangezien we tegengesteld rijden komen we Jan TEGEN.
Hij wist van onze fietsplannen, dus heel verbaasd was hij niet. Hij moest wel lachen.




 Ger en Jan wisselen nog wat route ervaringen uit, terwijl Ger zijn onafscheidelijke sigaretje            draait.




             Op een stille, meditatieve plek staat dit kapelletje van Lugaut uit de 12e eeuw.




                              In Retjons is Ger heel tevreden dat hij al 1800 km heeft gestapt.




                          Het kerkje van het grote rust uitstralende gehucht Bourriot-Bergonce.
Op weg naar dit dorpje komen we Marguerite tegen, een 23 jarige Franse pelgrim, die Ger gister al ontmoet heeft in Bazas. Zij heeft met Jan een stuk gelopen.




                      Al beweegt er niets in dit dorp : er is café !! Met een zeer huiselijk terras.




                                Maak je hier niet veel mee. Het pilsje smaakte extra lekker.




                                                    En.... leuke hoekjes genoeg.



 

En toen waren we weer in Roquefort, waarJan net uit de winkel kwam met zijn inkopen voor morgen.

2 opmerkingen:

  1. Fietsen kan. Toen ik fietste naar S. de Compostela
    liep ik de meestal de hellingen op en daarna liep ik weer met de fiets aan de hand naar beneden omdat ik bang was, want het was soms heel stijl. En met een vol bepakte fiets gaat het soms wel heel snel naar beneden. Misschien zijn er voor pelgrims wel steunpunten waar, je een electrische fiets kunt opladen. En je bagage stuur je elke dag op via Poste Restante naar je volgende "3 sterren hotel". Zet 'm op pelgrim,
    wacht maar na drie dagen dennen in Les Landes komen de bergjes. Dan begrijp je de uitgang Grim van Grimmige pelGrim.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben die bergjes al gezien want we wonen nu op zo'n bergje in Salies de Béarn.

    BeantwoordenVerwijderen