vrijdag 28 september 2018

2018 - 09 - 04 Bourg St. Pierre - Col de Grand St. Bernard 13.7 km



        De weersvoorspelling zegt dat het vandaag onbewolkt wordt. Dat wordt dus het moment
        om de Col du Grand Saint-Bernard te gaan beklimmen. Vergezichten gegarandeerd!



                                                          Op weg naar het startpunt


      
                      In Bourg-Saint-Pierre gaat de tocht beginnen. Tot hier was Ger in mei gekomen.
                      Voor alle duidelijkheid; we zijn hier weer in Zwitserland.












                                Ik geniet nog even op het bruggetje van de nazomer bloeisels.....





                                ....en het uitzicht op de kloof.



                                             G en G beginnen aan de eerste kilometers.






























In het  gids van de Via Francigena stond bij dit stuk van de route "Murmeltiere fühlen sich hier wohl, vielleicht sehen wir welche". En ja, hoor, daar zijn ze.











                                       Het pad voert langs het stuwmeer "Lac des Toules"












































    Op het punt waar je of de tunnel in rijdt of voor de pasweg kiest, sta ik geparkeerd en te turen of ik
    G en G zie aankomen. Met mijn camera zie ik twee figuurtjes, die lang op een punt blijven staan.
    Ja, ze zijn het. Later blijkt dat ze hun vitaminen aanvulden in de vorm van frambozen.




                                      Gemma zwaait (precies in het midden van de foto)







                                                   Zo, hier gaan we samen lunchen.

















                                            Na het eten wandel ik weer terug naar de auto.


















                                              G en G zien mij later staan langs de weg











                                               Tijd voor een beker koffie met appelcake.


































































                                Inmiddels ben ik op de pas  gearriveerd op 2473 meter hoogte.
                                In de verte zie ik twee stipjes aankomen.











               Ger had het op het laatst wel even zwaar. Gemma kwam fris als een hoentje boven.







                               Nu nog even doorwandelen richting Zwitsers-Italiaanse grens !
                               De weg voert langs het klooster dat in het midden van de 11e eeuw
                               door de heilige Bernard van Aosta werd opgericht.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten