vrijdag 15 maart 2013

Terugblik; Huy-Andenne 20-01-2013 18 km

Na al die winterse stapjes hadden Ine en Ger toch nog moed om na het eten gisteravond een kaartje te leggen.
De start is vandaag in het besneeuwde Huy.
Na het afscheid ga ik het stadje verkennen.
Vanwege de kou ben ik verplicht tussen het toefelen door twee keer de horeca te bezoeken. Fijn dat ik een boek bij me heb.
De eerste gelegenheid is een bakker, annex lunchroom.
Leuk om te zien hoe de bewoners van Huy op zondagochtend hun brood en taartjes komen uitzoeken.
De tweede warmtebron is een volkscafeetje waar steeds meer mensen binnenkomen, die elkaar allemaal kennen.
Voor Ine en Ger was de tocht best pittig.
Het was berg op en berg af en behoorlijk glad door de sneeuw.








 
 
 


Op weg naar Andenne kwam ik de twee ijspoppetjes toevallig tegen in Andenelle.
Vermoeid en koud. Tof, dat ze het laatste stuk naar Andenne toch nog op eigen benen hebben afgelegd!



Sint Beggakerk te Andenne
In een kroegje op de Place de Tilleuls zijn we weer herenigd onder het genot van een pint en een thee voor de bob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten